Polo86R Resto Mod Project

Elektryka Drzwi

Szczegóły
Autor: Kaki
Kategoria: Projekt
Opublikowano: 03 czerwiec 2023
Odsłon: 215
  • Karoseria
  • Szyby
  • Elektryka
  • CAN
  • Lusterko Fotochrom
  • Oświetlenie
  • Wnętrze
  • Status Projektu: Pomysł

Jednym z podstawowych elementów uzytkowych jest Elektryfikacja drzwi kierowcy i pasażera.

Polo fabrycznie nie posiadało absolutnie żadnych elementów Elektrycznych w drzwiach, do tego stopnia, iż nie posiada fabrycznych przepustów przewodów, nie posiada także miejsc zarówno w Karoserii jak i drzwiach przeznaczonych na montaż przepustów.

Przepusty w drzwiach można wykonać we własnym zakresie, Niestety wymaga to demontażu drzwi

Ja w poprzednim Polo wykorzystałem ogólno-dostępny przepust typu S 70023C

Przepust-slupekprzedust - drzwiGotowy Przepust

Jest to rozwiązanie stanowczo bezpieczniejsze od standardowego peszla.

Mając juz możliwość przepuszczenia przewodów, można zacząć wyposarzać drzwi w elementy elektryczne:

  1. Elektryczne szyby
  2. Centralny Zamek
  3. Elektryczne Lusterka
  4. Nagłośnienie w drzwiach
  5. Dodatkowe oświetlenie

 1. Elektryczne Szyby

 Ponieważ Polo nie posiadało wyposażenia elektrycznego w drzwiach, dlatego Otwieranie szyb jest wykonywane za pomocą "Korbotronika"

Aby wzbogacić wyposażenie o elektryczne szyby, potrzebne są elementy mechaniczne, oraz sterujące. 

Elektryczny mechanizm otwierania szyb dla Polo nigdy nie powstał, dlatego można zastosować "uniwersalny" mechanizm który bez problemów jest dostępny w internecie:

Zastosowanie tego rozwiązania ma kilka zalet:

  1. Gotowy zestaw z potrzebnymi wszystkimi elementami Sterującymi, Elektrycznymi i tapicerskimi
  2. Możliwość montażu do istniejącego mechanizmu szyb bez konieczności jego demontażu
  3. Proste podłączenie do elektryki samochodu (wymaga w sumie tylko podpięcia zasilania)

Ma tez pewne wady:

  1. Mechanizm z tytułu swojej uniwersalności i działania wymaga zamontowania w miejscu 'korbki', co nie zawsze jest możliwe (w polo jest wystarczająco miejsca do tego celu).
  2. Silnik nie posiada możliwości bezpośredniego montażu do Oblachowania drzwi, dlatego jego 'stabilny' montaż jest bardzo utrudniony.
  3. Sterowanie szybami wykonywane jest przez mechaniczne przełaczniki o podwyższonej odporności na zwarcia, przy czym ta odporność jest mocno 'umowna'
  4. Brak ochrony przed przeciążeniami (np ręka)
  5. Brak możliwości prostego zastosowania Automatyki otwierania/zamykania szyb
  6. Zwiększona ilość grubych przewodów (są to kable wymagające sporoge obciążenia)  ktore trzeba przeprowadzic pomiędzy karoserią a drzwiami szczególnie jeżeli chcemy mieć dodatkową możliwość sterowania szybą pasażera po stronie kierowcy.

Alternatywą dla Uniwersalnego Mechanizmu szyb jest zastosowanie Siłowników z innego samochodu.

Najprostrzym rozwiązaniem (z punktu widzenia mechanicznego) jest zastosowanie siłowników oraz prowadnic szyb z Golfa MK2 z pierwszych lat produkci (Drzwi z trókątną szybką w drzwiach). Siłowniki te posiadaja taką samą prowadnicę szyb co Polo, łatwo je rozpoznać po umiejscowieniu pojedynczej śruby montażowej centralnie na prowadnicy (póżniejsze prowadnice miały 4 śruby montażowe), Niestety zdobycie tego typu zestawu jest w obecnych czasach dość trudne. Prowadnica szyb pasuje bezproblemowo w miejsce oryginalnego mechanizu, niestety Silnik już nie bardzo, dlatego jego przykręcenie wymaga wykonania nowych otworów w wewnętrznej blasze drzwi oraz zastosowania przekładek aby w miarę sensownie zamontować sam siłownik.

El Szyby drzwi

Istnieją pogłoski o tym, że Prowadnica tylnych szyb z Golfa także pasuje w miejsce Przedniej Prowadnicy w Polo, niestety nie sprawdzałem tego osobiście. Dodatkowo tylny mechanizm szyb z Golfa ma bardzo krótkie linki co może nie pozwolić na odpowiednie odsunięcie Silnika od szyby i blachy drzwi (a w Polo jest Bardzo Mało miejsca)

Zalety:

  1. Łatwy montaż
  2. Cichy i sprawny mechanizm
  3. W miarę elegancki i oryginalny wygląd (wewnątrz)

Wady:

  1. Bardzo trudno dostępne
  2. Brak jakichkolwiek elementów dodatkowych w zestawie
  3. Silniki sterowane Bezpośrenio (jednakże posiadają bezpieczniki termiczne odłączające zasilanie jeżeli silnik jest zablokowany/przeciążony przez kilka sekund)
  4. Brak możliwości prostego zastosowania Automatyki otwierania/zamykania szyb
  5. Zwiększona ilość grubych przewodów (tak jak w przypadku Uniwersalnych szyb)

W Poprzednim Polo automatyka szyb została wykonana na module Komfortu z Corrado 191 959 875. Moduł ten posiada automatyke zamykania i otwierania szyb opartą na wykrywaniu zwiększonego obciążenia na stykach, dodatkowo pozwala na ograniczenie grubości przewodów, ponieważ przyciski służą tylko do przekazania sygnału do sterowania szybami. Moduł ten ma niestety małą wadę - Nie ma możliwości sterowania obiema szybami jednocześnie.


Trzecią opcją jest zastosowanie i skonstruowanie własnego mechanizmu w oparciu o części z dowolnie wybranego pojazdu.

W obecnym Polo podjąłem decyzję o zastosowaniu nowoczesnego silnika do podnoszenia szyb ze zintegrowanym sterownikiem kontrolującym cała elektrykę drzwi pochodzącą z Golfa Mk6/Tourana (Platforma PQ35)

Zalety:

  1. Silnik sterowany cyfrowo
  2. Zintegrwany sterownik kontrolujący nie tylko szyby, ale także lusterka, centralny zamek oraz oświetlenie
  3. Ograniczenie ilości przewodów pomiędzy Karoserią a drzwiami (do 4/5) do kontroli wszystkich podzespołów
  4. Szeroka gama dostępnych części i ich niewygórowana cena

Wady:

  1. Konieczność przekonstruowania mechanizmu otwierania szyby
  2. Wykonanie i dostosowanie nowych linek
  3. Ingerencja w Blacharkę drzwi aby można było zamocować silniki w sposób pozwalający na dostęp do Modułów.
  4. Konieczność uszczelnienia mocowania Silników do blachy aby ewentualna wilgoć (deszcz, myjnia) nie wniknęła do elektroniki i samego silnika.
  5. Do działania wymaga pozostałych elementów Elektroniki Pojazdu - BCM i Gateway.
  6. Konieczność przeprogramowania modułów aby wszystkie elementy działały w prawidłowych kierunkach.

Montaż Elektrycznych Szyb z platformy PQ35 generuje kilka wyzwań które trzeba rozwiązać.

Miejsce montażu Silnika

Aby Jak najlepiej wykorzystać przestrzeń drzwi najlepiej zamontować Silnik mniej więcej w tym samym miejscu w którym znajduje się oryginalna korbka. Miejsce to, ze względu na dzieloną szybe drzwi jest dość mocno isolowane przed wilgocią, dodatkowo pozwala na bezpieczne wykorzystanie przestrzeni, ponieważ nie koliduje z otwieraną szybą.

Do tego celu Kupiłem używane zestawy podnośników szyb z Golfa V  (1K5 837 461 / 1K5 837 462)

1K5 837 461

W zestawie znajdują sie wszystkie potrzebne części do wykorzystania w dalszych przeróbkach w tym 'wanienka' którą można przykręcić do oblachowania drzwi.

W tym celu wykorzystałem Nitonakrętki po uprzednim rozwierceniu otworów montażowych w wanience

1K5837461 wanna1K5837461 silnik

 

 

 

Część dalsz Nastąpi....

 

Write comment (0 Comments)

Zegary Golf Mk2 z wyświetlaczem 3D

Szczegóły
Autor: Kaki
Kategoria: Projekt
Opublikowano: 29 marzec 2021
Odsłon: 446
  • Elektryka
  • CAN
  • Wnętrze
  • Kokpit
  • Zegary
  • Status Projektu: Projekt

W moim poprzednim Polo zaadoptowałem zegary z Golfa MK2 z Pełnym MFA

Zegary miały zewnętrzne Białe podświetlanie i ogólnie prezentowały się elegancko (Tak wyskalowany w Milach)

 

W obecnym Polo plany są nieco bardziej ambitne.

Zegary dalej będą zaadoptowane od Golfa MK2, jednakże ich konstrukcja daleko odbiegać będzie od standardowych analogowych tarcz.

  • Wskazówki sterowane za pomocą silników krokowych
  • Kontrolki wbudowane w tarcze zegarów sterowane dynamicznie RGBW
  • Podświetlanie tarcz i wskazówek od dołu za pomocą dynamicznych LED RGBW
  • Wyświetlacz Kolorowy 2.8' z pełnym interface'm oraz grafiką 3D
  • Komunikacja CAN

Aby móc Wykonać tego typu zegary potrzebni są dawcy do przeszczepu:

  • Zegary Golf MK2 ze standardowym zegarkiem oraz wskaźnikiem paliwa w dolnej środkowej części (np. 191919033LR)
  • Zegary Golf MK2 bez Zegarka i licznika dziennych kilometrow (czysta szyba bez otworów np 191919033Q - Wbrew pozorom trudniejsze do zdobycia)
  • Zegary z Audi A4 B6 (Silniki krokowe, wskazówki)

Dodatkowo Lista Elementów z których będą składać się zegary

  • Mega 2560 PRO MINI (mikrokontroler)
  • Raspberry PI Zero W
  • Wyświetlacz 2.8' 240x320 SPI lub 2.8' 480x640 RPI
  • 4'ry sterowniki krokowe TMC2209
  • Sensor światła
  • 2 transceivery CAN
  • Mini odtwarzacz MP3 dla dźwięków
  • Sterta Diod SK6812 5050 RGBNW
  • Inne elementy pasywne.

W jakim celu potrzebne są 2 komplety zegarów z Golfa MK2?

Zegary ze wskaźnikiem Paliwa po środku idealnie nadają się do wycięcia przestrzeni na 2.8' wyświetlacz TFT, niestety tego  typu zegary wychodziły z Analogowym zegarkiem który na środku szybki ma otwór na regulację zegara, Dlatego potrzebne są zegary z czystą szybką, aby można było ją wyciąć i przeszczepić. 

Wycinanie szybki jest ogólnie zadaniem destruktywnym, Dawca szybki nie przeżywa (Szybka jest wklejona bardzo solidnie), i szybka z dawcy wewnętrznego plastiku też nie przeżywa, niestety oczyszczanie tego plastiku z pozostałości po szybce to długa i powolna operacja.

Oto jak wygląda obudowa zegarów z wyciętą przestrzenią na ekran TFT (jak widać Obudowa wymaga jeszcze dopieszczenia)

A tak z zamontowanym wyświetlaczem, wydrukowaną na szybko tarczą i wskazówką:

Tarcze zostały zaprojektowane od podstaw i prezentują się mniej więcej tak:

Tarcze wymagają jeszcze kilka poprawek:

  • Podziałki nie są symetryczne między sobą, zaczynają się i kończą w innych miejscach
  • wskaźniki paliwa i wody mają podziałki pod innym kontem niż rzeczywisty kont wskazówki

 Aby podswietlanie i kontrolki mogły być wbudowane w Tarcze, konieczne było zaprojektowanie dodatkowej wewnętrznej obudowy

 

A po wydrukowaniu prezentuje się następująco:

Czarne elementy służą do zablokowania przechodzenia kolorowego/białego światła pomiędzy elementami

Obecny projekt zakłada zamontowanie wyświetlacza 240x320, pasuje idealnie ale płytka z tyłu musi być zamontowana pod kontem 30' aby wskaźnik temperatury nie przeszkadzał.

W oryginalnych zegarach zarówno wskaźnik paliwa jak i Cieczy chłodzącej były zamontowane pod lekkim kontem, tutaj ze względu na podświetlanie wskazówek, oba wskaźniki muszą zostać zamontowane o wiele głębiej i równolegle.

Kolejnym etapem projektu będzie zintegrowanie wyświetlacza RPI 480x640,

Wyświetlacz ten wymaga niestety przeróbek w postaci usunięcia matrycy dotykowej oraz zdemontowania zewnętrznego szkieletu aluminiowego. Po takim zabiegu wyświetlacz idealnie wypełnia przestrzeń przeznaczoną na Ekran.

Ponieważ wyświetlacz ma inną konstrukcję jego montaż w pełni będzie musiał być wykonany w obudowie, co oznacza przeprojektowane wanienki wyświetlacza oraz wyprowadzenia przestrzeni na 40 pinowe złącze.

Samo sterowanie wyświetlacza będzie odbywało się za pomocą Raspberry PI w oparciu o PI_3D.

  

Do zrobienia:

  • Zaprojektowanie i przetestowanie logiczne Elektroniki
  • Zaprojektowanie Płytek
  • Złożenie modułowe elektroniki
  • Oprogramowanie Mikrokontrolera
  • Poprawki tarcz i ich zamówienie
  • Zaprojektowanie dodatkowych obudów i elementów rozpraszających podświetlanie
  • Oprogramowanie Interface'u 3D, komunikacji z mikrokontrolerem oraz Systemu Raspberry PI
  • Oczyszczenie zegarów i wklejenie szybki
  • Złożenie zegarów
  • Integracja z CAN i sensorami w Elektryce

 A w międzyczasie powstaje projekt 3D Polo

3dpolo4

 

Write comment (0 Comments)

Przednie Dynamiczne Kierunkowskazy z DRL

Szczegóły
Autor: Kaki
Kategoria: Projekt
Opublikowano: 29 marzec 2021
Odsłon: 286
  • Elektryka
  • Oświetlenie
  • Dynamiczne Kierunkowskazy
  • Status Projektu: Wykonanie

Przednie Kierunkowskazy w Polo wbudowane w zderzak dają ciekawą możliwość Zaadoptowania do świateł dziennych i prostej przeróbki LED

Nowe Białe kierunkowskazy są łatwo dostępne i bardzo tanie (ok 26PLN za komplet)

Wewnątrz obudowy jest sporo miejsca: 92x25mm i ok 3cm Głębokości.

Jest to wystarczająca przestrzeń do zagospodarowania 3 pasków po 9 indywidualnie sterowanych LED .

 

Ponieważ Taśmy LED są raczej słabo Odporne na Zmiany temperatur, zdecydowałem się na zaprojektowanie własnej płytki Aluminiowej która nie tylko będzie sztywniejsza i trwalsza, ale także będzie lepiej odprowadzała ciepło.

Tak oto powstał Projekt Płytki LED:

 

Sama Płytka oraz Diody SK6812 WWA niestety nie będą świeciły, dlatego do sterowania został zaprojektowany sterownik w oparciu o  Mikrokontroler ATtiny84.

Układ sterujący składa się z Mikrokontrolera, 4'ro kanałowego Opto-przełącznika, konwertera napięcia 5V oraz kilku Pasywnych elementów.

Kontroler posiada 4 wejścia sterujące pozwalające na definiowanie trybu pracy: Włączony kierunkowskaz, włączone światła pozycyjne, włączone światła główne itp.

Do oprogramowania Wykorzystywane jest IDE Arduino z Biblioteką FastLed oraz Neopixel

Obecnie Płytki zostały zaprojektowane oraz wysłane do prototypowania.

Pozostało do zrobienia:

  1. Skompletowanie elementów elektronicznych 
  2. Złożenie płytek z elementami
  3. Oprogramowanie
  4. Zaprojektowanie i wydrukowanie wewnętrznych uchwytów płytek (PETG)
  5. Zaprojektowanie i wydrukowanie dodatkowej soczewki rozpraszającej Led (PETG)
  6. Zaprojektowanie i wydrukowanie dodatkowych uszczelek obudowy [Białe TPU] (oryginalne uszczelki nie izolują w 100% przed wilgocią)
  7. Złożenie Kierunkowskazów
  8. Podłączenie pod elektrykę samochodu

 

 

 

Write comment (0 Comments)

Home

Szczegóły
Autor: Kaki
Kategoria: Projekt
Opublikowano: 27 marzec 2021
Odsłon: 4440
  • Status Projektu: Pomysł

Witam na stronie projektu poświęconemu Modyfikacjom Polo 86c 

Trochę Historii...

Pod koniec lat 80'tych w wieku 10'ciu lat po raz pierwszy spotkałem Polo 86c na osiedlu niedaleko mojego zamieszkania. Było to Granatowe Polo Breadvan (kombi) i jego sylwetka od razu wpadła w mój gust.

Od tamtej pory wiedziałem, że któregoś dnia takie polo znajdzie się w moim posiadaniu (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że Polo występuje także w wersji Coupe).

Przez wiele lat mojego dorosłego życia przesiadałem się pomiędzy różnymi Samochodami:

  1. Maluch
  2. VW Derby 86 1.3
  3. Opel Kadett C 1.2
  4. Fiat Cinquecento 700
  5. Peugeot 205 1.4

Aż pewnego dnia Siostra będąca w Anglii oznajmiła mi, że na aukcji Policyjnej kupiła Polo za 100 Funtów...

Moje marzenie się spełniło... 

Była to wersja Coupe Peppermint z Kierownicą po lewej stronie

Zdjęcia tego polo oraz jego modyfikacje można znaleźć Tutaj

Życie idzie swoją drogą... i Polo z czasem i wielkim żalem musiało zostać sprzedane aby w rodzinie mógł pojawić się większy, wygodniejszy samochód. 

 

Marzenia jednak pozostały. 

Przez kolejne lata wierzyłem, że któregoś dnia trafię na Polo które spełni moje oczekiwania. Dążyłem do tego aby je znaleźć.

Pogoń za 'króliczkiem' była długa... wymagania które sobie założyłem były bardzo wysokie, do tego stopnia, że prawdopodobieństwo znalezienia takiego egzemplarza były bliskie zeru:

  1. Polo 86C Coupe
  2. Rocznik 89-90
  3. Silnik 1.3 na Wielopunktowym wtrysku lub G40
  4. Kolor Granatowy/Niebieski Metalik
  5. Zielone szyby
  6. Absolutnie zdrowa Karoseria
  7. Bez przeróbek tuningowych
  8. Rozsądny budżet

Znalezienie oryginalnego 86c G40 graniczy z cudem a znalezienie Granatowego G40 zapiewa na białego kruka (tak, były).

Polo jako samochód najniższego segmentu nigdy nie było traktowane przez właścicieli z pełną pieczołowitością, tanie wozidło z punktu A do punktu B, dlatego większość egzemplarzy ma słabe silniki, zerowe wyposażenie lub poprostu jest mocno nadgryzione zębem czasu.

Tym samym moja pogoń za Polo była swego rodzaju nierealnym do zrealizowania wyzwaniem.

Lata mijały, na rynku pojawiło się jedno ogłoszenie w którym właściciel sprzedawał 2 polo w cenie jednego, niestety dokumenty obu pojazdów (a w sumie jednego, bo drugie polo nie miało żadnych) pozostawiały pewne obawy co do późniejszego pełnego zalegalizowania samochodu, dlatego pomimo zaliczkowania, odpuściłem sobie zakup.

Kolejne 2 lata minęły... i Oto pojawiło się Polo w Warszawie

Właściciel Pasjonat

  • Stan Karoserii 4+ (kilka malowanych elementów 2 małe wykwity na górnej części progów)
  • Silnik 1.3 NZ na wielopunkcie
  • Granatowy Metalik
  • Grill GT
  • Oryginalne Felgi Hockenheim
  • 120000 km przebiegu
  • Cena - Wysoka

Jedyne co pozostało, to przeskoczyć moją lepszą połowę aby dobić targu ze sprzedawcą... Udało się, Po błogosławieństwie ukochanej małżonki (dziękuje ci słonko z całego serca), we wrześniu 2019 roku Polo stało się moją własnością.

Ponieważ Polo było używane sporadycznie przez poprzedniego właściciela wymagało pewnego wkładu mechanicznego w Hamulce, zawieszenie. dodatkowo całe podwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie aby przedłużyć jego żywotność oraz dodatkowo wygłuszyć karoserię.

W tym momencie dochodzimy do sedna całego projektu i powodów dlaczego powstał.

Polo NIE jest wygodnym samochodem. W latach 80'ych może i było klasą wśród maluchów, ale w dzisiejszych standardach, jest to pojazd wręcz archaiczny technologicznie i konstrukcyjnie wywodzący się bezpośrednio od Audi 50 przy czym po za drobnymi zmianami blacharskimi to nadal ta sama konstrukcja z lat 70'tych.

To jest kwestia gustu, ale ubóstwiam sylwetkę tego auta. jazda nim sprawia mi ogromną frajdę pomimo iż jest to jazda relatywnie mało komfortowa.

Komfort... wygoda... użytkowość, to jest coś co przyświecało mi w pogoni za przeróbkami w moim poprzednim Polo, dlatego też obecne będzie przechodziło szereg modyfikacji które na celu będą miały zwiększenie komfortu, bezpieczeństwa i użyteczności a częściowo może własnej Fanaberii.

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia, ale jedną z podstawowych wartości które chcę utrzymać, to konstrukcja nośna samochodu, żadne zmiany które będą robione w projektach nie mogą naruszać konstrukcji pojazdu, a wszelkie zmiany blacharskie powinny być ograniczone do minimum.

A więc zaczynamy, a poniżej lista Projektów i zmian które są w planach:

  • Napęd
    • Silnik 1.6 16v AVY z Polo 6N2 GTI - Status: Projekt, zbieranie gratów
    • Skrzynia Biegów Automat hydrokinetyk 4'ro biegowy CMJ (niestety DSG ma inne mocowanie dzwona) 
    • Hamulce: Przód Tarcze wentylowane 280mm z zaciskami ATE z Opla Vectry oraz tył tarcze Corrado Status: gotowe (z ABS/ESP status: projekt)
    • Wspomaganie kierownicy w Kolumnie z Opla Corsy B - Status: Pomysł, są graty
    • Subframe zawieszenia przedniego Status: Pomysł
    • Zawieszenie pneumatyczne AirRide kontrolowane automatycznie przez czujniki żyroskopowe - status: Projekt
  • Karoseria
    • Zielone szyby - Status: Szyby są skompletowane
    • Elektrycznie uchylane Tylne szyby - Status: Projekt, zbieranie gratów i Analiza różnych rozwiązań
    • Klamki Pull - Status: Gotowe
    • Tylna klapa Bagażnika ze zintegrowanym oświetleniem oraz elektrycznie dociąganym zamkiem - Status: Gotowe, oczekuje pozostałej elektryki do działania.
    • Lusterka z Audi B6 Cabrio (w pelni elektryczne, składane ściemiane). Status: Gotowe, oczekuje pozostałej elektryki do działania.
  • Elektryka
    • Pełna Instalacja elektryczna zaadoptowana z Platformy PQ35 (VW Touran z 2012r Highline) - Status: Separacja wiązek elektrycznych
    • Pełny CAN
    • Wyposażenie Highline
      • Lusterko Fotochrom wraz z czujnikiem deszczu oraz automatycznymi światłami (Boczne lusterka ściemniane w pełni elektryczne z pamięcią) - Status: Lusterko zamontowane do szyby, oczekuje na elektrykę
      • Pełna elektryka drzwi - Status: Wstępny mechanizm opuszczania szyby prawych drzwi zbudowany, oczekuje elektryki i zamka centralnego. 
      • Automatyczne Wycieraczki - Status: Projekt, zbieranie gratów
      • Tempomat
      • Ogrzewane Spryskiwacze szyby z mgiełką - Status: Projekt, są graty
      • Park Assist PLA 12 czujnikowy - Status: Pomysł
      • Radar martwego Pola - Status: Pomysł
      • Elektrycznie otwierana klapa bagażnika - Status: Projekt, zbieranie gratów do testów
      • Oświetlenie Otoczenia - Status: Pomysł
      • Coming/Leaving Home
      • Footwell Light
    • Kamery DVR
  • Oświetlenie
    • Przednie Lampy Bi-led Skrętne - Status: Projekt, zbieranie informacji i gratów testowych.
    • Spryskiwacze Lamp - Status: Pomysł
    • Przednie Kierunkowskazy dynamiczne z wbudowanymi światłami DRL - Status: Wykonanie
    • Tylne lampy przerobione na dynamiczne LED o oryginalnym wyglądzie - Status: Wykonanie
    • Dodatkowe Oświetlenie otoczenia
  • Wnętrze
    • Elektryczne siedzenia z BMW E92 M3 - Status: Gotowe.
    • Przebudowany kokpit - Status: Projekt 3D
      • Dodatkowe środkowe Nawiewy.
      • Panel Klimatronik z Tourana 2012
      • Poszerzony Kokpit Zegarów dla zintegrowania Tableta
      • Uchwyty Na kubki
      • Przekonstruowane zegary z Golfa MK2 sterowane elektronicznie z Kolorowym wyświetlaczem 3D i kontrolkami w tarczach - Status: Wykonanie
      • HeadUp Display
    • Kierownica wielofunkcyjna oraz Manetki z Tourana 2012 - Status: wykonanie
    • Podłokietniki w fotelach - Status: Projekt i zbieranie gratów
    • Przebudowane Boczki z systemem głośników oraz przesuniętą klamką z Audi B7 dla komfortu - Status: Projekt 3D, zbieranie gratów
    • Pełna Tapicerka bagażnika
    • Konsola Sufitowa z Oświetleniem Ambiente. - Status: Pomysł
    • Osłonki przeciwsłoneczne ze zintegrowanym oświetleniem 
  • Audio
    • Tablet 
    • Subwoofer w miejscu koła zapasowego (Mazda 6) lub pod siedzeniami
    • 4 Kanałowy wzmacniacz
    • Tylne głośniki JBL w oryginalnych parapetach
    • Przednie głośniki Zintegrowane w Boczkach drzwi
    • Integracja z kierownicą multifunkcyjną oraz zegarami
  • Komfort
    • Wygłuszenie Nadwozia za pomocą mat bitumicznych oraz filcowych
    • Pełna Tapicerka Alcantara
    • Obszyty skórzany kokpit
    • Klimatronik wbudowany w oryginalną nagrzewnicę i zbudowany na komponentach sterujących z Tourana 2012 - Status: Gruby plan, Projekt, zbieranie gratów
    • Ogrzewanie postojowe - Status: Pomysł

Część z powyższych zmian już jest wdrażana, część jest w fazie pomysłu, część jako projekt, a części prawdopodobnie nigdy nie uda się osiągnąć (elektrycznie otwierana klapa bagażnika może być jednym z takich niewykonalnych pomysłów - po prostu nie ma gdzie siłowników upchać)

Na odpowiednich stronach będę dokumentował postępy prac, załączał dokumenty, projekty, zdjęcia, filmy.

Zapraszam.

 

Write comment (1 Comment)

Menu

  • Home
    • Napęd
    • Karoseria
    • Elektryka
    • Oświetlenie
    • Wnętrze
    • Audio
    • Komfort

Login Form

  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?

Język/Language

Wybierz swój język

  • English (United Kingdom)